19 Şubat 2017 Pazar

SKAM






Norveç liseli ergen gençlik dizisi. Belki biraz Skins ile benzerliği var.

Dizi, şimdilik üç sezon. Dördüncü sezon bekleniyor umutla. Oslo’daki bir okulda geçen dizide, her sezon bir kişinin yaşamı işleniyor. İlk sezonda şirin Eva ile kara kaşlı Jonas’ın ilişkisi merkezinde okuldaki öğrencilerin gündelik yaşamlarını izledik. İkinci sezonda güzel Noora ile yakışıklı Wilhelm ilişkisi odak idi. Üçüncü sezonda ise ilk iki sezondan da tanıdığımız Isak’ın yaşamına odaklandık.

Dizide beş kişilik bir kız grubu var. Şirin Eva, güzel Noora, Müslüman Sana, saf deli dolu Vilde, tombiş Chris. Olaylar onların etrafında dönüyor. Tam güncel günümüz dünyasında geçiyor dizi. Kahramanlar okul ve gündelik yaşamın içinde sürekli olarak, face, whatsapp, instagram kullanıyor.

Çok canlı, çok hayatın içinden bir dizi. Sanki gerçekten de gündelik yaşamlarını izliyoruz. Belli ki oyuncular da kendilerinden katkı yapıyorlar diziye. Ayrıca, oyuncuların röportaj yapmaları da yasak. Bu yüzden her bölüm sürprizli.

Müzikleri çok iyi dizinin. Ancak bu dizi de Skins gibi biraz sert. Herkese göre değil. Yani, sonuçta bir Norveç dizisi. Kültür farklı. Bize çok yabancı konular da var. Ancak şunu kabul etmek gerekir ki, gerçekten de önyargılara karşı bir dizi. Kolay lokma olmayan dizi ancak konunun içine giren için çok keyifli, komik, duygusal ve insancıl.

Umarız daha çok sezonlarını görürüz bu dizinin. Skam, ayıp demek ayrıca.

40 yorum:

  1. Kafadergi Mert'in bloğunda görmüştüm bu diziyi ama aklımdan çıkmış. Senin hatırlatmanla tekrar merak ettim. Bir iki bölümüne bir göz gezdireyim bakalım :)

    YanıtlaSil
  2. İlgimi çekmedi değil.
    Selin'e söyleyeyim o izlesin, kendileri bana özetler hevesimi almış olurum iyi kötü

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ben de böyle gençlik dizisi arıyordum ne zamandır :D

    YanıtlaSil
  4. Gruplar arası çekişmeli bir diziye benziyor. Bana göre kültür farkı bile olsa farklı kültürleri tanımak ve bilmek için diziler,filmler izlenmeli hatta kitaplar da okunmalı,sevgiler deep :)

    YanıtlaSil
  5. Bilmiyorum, duymamıştım. Bu tür konuları severim. Bir de filmler olur ya seneler sonra bir araya gelir sınıftakiler. Hepsinin ayrı hayatları vardır.

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Allahm'ım kızın güzelliği ne öyle ya.
    Aslında hoş bir şeye benziyor ama ben gençlik dizileri izleyince uyuduğum için izleyemeyeceğim galiba.
    Seviliyorsun deeep.

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      çok ayıp şeyler oluyor :)

      Sil
  8. Deep bu dizi de hangi dil konuşuyorlar iskandinal dili mid eniyordu onunla mı konuşuyorlar , ona göre izliycem ^^

    YanıtlaSil
  9. Güzel görünüyor tabi Norveç'te geçmesi de bir artı, farklı bakış açıları olma durumu da hoşuma gitti bir bakayım ☺ Norveçse zaten müziklerin güzel olma ihtimali yüksek olur.

    YanıtlaSil
  10. Hiç dizi izlemeyi beceremiyorum ya. :) Çok çabuk sıkılıyorum dizilerden. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      ben de bitirmeden rahat edemiyom :)

      Sil
  11. Yazın izlenecekler listesine ekledim malum okullar tatil olunca daha rahat zaman ayırabilirim😉😉

    YanıtlaSil
  12. Hımm merak ettim bak; bi ara izlemeli..

    -LuNa-

    YanıtlaSil
  13. eskiden BBC'de böyle okul dizileri vardı, arada bir bakmayı severdim, bu da güzele benziyor, hele Norveç'i merak ediyorsak, bu arada Norveçli yazarın Kuşlar romanını okudum, süperdi, teşekkürler tavsiyene Deep'cim:)

    YanıtlaSil
  14. iyiymiş polisiyeleri güzel gerçi buna da bakmak lazım..

    YanıtlaSil
  15. Dizilere iyi alıştın hocam ama bu soğuk havada gitmiyor sankim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ya şimdi biraz bahar ya ben de dizi veya film izleyemiyom yaaa kitap okuyom açık havada :)

      Sil
  16. Deep dizi beni çok sardı , çok eğlenceli :D Sana çok cool , bayıldım ona :D dilleri biraz almanca gibi hatta daha kaba gibi tek ona sinir oldum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      hehe napcan öyle işte dillerii :)

      Sil
  17. Bugün başladım hoşuma gitti deep :) Nooraya bayıldım ya ikinci sezona geçicem çabubak :)

    YanıtlaSil
  18. İlk sezonun finalini izledim şimdi oha dedim ya ısak jonastan hoşlanıyormuş. Noora ne akıllı kız valla bittim ona :)

    YanıtlaSil
  19. Koştum geldim, Skins'e ben de çok benzetiyorum bu diziyi eveet. Onların iskandinav kökenli kardeşleri bunlar sanki :)

    Noora, miisssler gibi bir kız. ♥

    YanıtlaSil
  20. Nereden izleyebiliriz bu diziyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unknown.

      nette her yerde var yaaa. google'a "skam izle" yaz bir dolu site geliyor. dizilab, dizipub gibi :)

      Sil