23 Temmuz 2017 Pazar

TAKSİM BAHÇESİ


Murat Arda

Destek Yayınları

Murat Arda son dönem yazarlarımızdan ve diliyle, konularıyla kendine özgü.

Daha önce Pelin adlı romanını okumuştuk. O romanda, Beyoğlu’nda yaşayan karmaşık kültürlü genç insanları anlatmıştı. Renkli bir dil ve renkli karakterler vardı.

Bu kez yine Beyoğlu’nu anlatıyor ve Taksim’i. Gezi Parkının yerinde eskiden var olan Taksim Bahçesi’ni ve tarihini. Roman Osmanlı döneminde başlıyor ve günümüze dek geliyor. Bu uzun süreçte o yörede yaşayan yerli ve yabancı insanları, azınlıkları görüyoruz.

Roman kahramanı Erkin adlı bir oğlan. Erkin zamanda ileri geri gidiyor ve bütün bir tarihi onun yaşadıkları yoluyla öğreniyoruz. Yine renkli ve şaşırtıcı bir dil ve renkli karakterler.

Roman hem eleştirel hem de komik. Gerçekten de ülkemizin karmaşık kültürünü yansıtıyor yazar yine. Murat Arda, son dönemde belki de en ilginç yazar.

Not:3/4

24 yorum:

  1. Konusu güzele benziyor. Listeme bir ekleyeyim bakalım. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      valla ilginç bir roman okunur yanii :)

      Sil
  2. Geçmişe gitmek mümkün mü bilmiyorum ama öyle bir ihtimal olsaydı ben de geçmişe gitmek hatta Osmanlı dönemini görmeyi çok isterdim tam yaz mevsimine uygun bir kitap olmalı hem renkli hem de hayal dünyasına uygun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      osmanlı ama sarayda yaşayacaksak güzel olur bence :)

      Sil
  3. Merak ettim geziden önceki durumları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz.

      taksim bahçesi zamanı ilginç evet. örneğin, lumiere kardeşler bahçede film gösterisi yapmış :)

      Sil
  4. Merak ettim doğrusu. Alınacaklar listeme ekleyeyim bunu :) Teşekkür ederiz tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem ekici.

      bu yazarın iki romanı da değişik ve okunur :)

      Sil
  5. Okunabilir zevkli bir roman sanırım not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      oldukça değişik ve renkli bir roman :)

      Sil
  6. Benim romanı da incelersin değil mi yayınlanınca :)

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. simli hatice.

      heeey nerdesin seen hoşgeldiin blogun nerdeee :)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      derin mizah var bu romanda :)

      Sil
  9. çok ilgimi çekti alacağım bu kitabı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      vallahi çok ilginç :)

      Sil
  10. hiç duymamıştım bak bu yazarı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      ben de yeni duydum ama iki kitabını da okudum :)

      Sil
  11. Yazarı ilk defa duydum Deep.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      yanilerden zaten ivit :)

      Sil
  12. merak ettim, sen de yüksek puan vermişsin, okunabilir Deepcim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      valla çok ilginç kitaplar yazıyor bu yazar :)

      Sil